Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Podobnie jak w silniku regularna wymiana oleju w skrzyni automatycznej jest konieczna, ponieważ podczas eksploatacji olej ulega zużyciu. Właściwości smarne ulegają pogorszeniu, degradują się dodatki przeciwzużyciowe i myjące, wzrasta ilość kwasów i cząstek stałych oraz spada lepkość oleju. Pogorszona jakość oleju prowadzi do generowania zanieczyszczeń co prowadzi do przyspieszonego zużywania się mechanizmów skrzyni, zacierania i blokowania zaworów sterujących a nawet zapychania kanalików w płycie hydraulicznego układu sterującego.

W zależności od producenta i typu skrzyni automatycznej standard obsługi ASO w zakresie przeglądu serwisowego w tym kontroli poziomu i jakości oleju może być różny. W przypadku skrzyń typu DCT/DSG zazwyczaj kontrola odbywa się co 30tys. km a całkowita wymiana co 60tys.

W skrzyniach ATF występują filtry zewnętrzne oraz wewnętrzne, jeśli skrzynia posiada misę olejową to filtr jest zazwyczaj w niej zabudowany i wymienia się go podczas wymiany oleju.  Jeśli w skrzyni nie występuje miska olejowa mamy w skrzyni także filtr wewnętrzny, ale jest on wymieniany tylko podczas remontu skrzyni. 

Weryfikacja wtryskiwaczy

Próbnik EPS 118 do badania wtryskiwaczy silników wysokoprężnych ma wszystko, czego potrzebuje warsztat, który nie specjalizuje się w dieslach, aby zapewnić klientom skuteczny i dokładny test wtryskiwaczy. Prosty w użyciu interfejs, szybka obsługa i dwa tryby testowania oznaczają, że mechanicy mogą łatwo zidentyfikować wadliwe wtryskiwacze i szybko usunąć wszelkie problemy.

_______________________________________________________________

Samochód zastępczy na czas naprawy